KDZ EREĞLİ BELEDİYESİ SU VE KANALİZASYON İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
TARİFELER VE ABONE HİZMETLERİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1- (1) Bu Yönetmelik, Kdz Ereğli Belediyesi Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğünün su satışı ve kullanılmış su bedeli ile ilgili tarifelerinin tespiti, tarife tespitinde esas alınacak hususların belirlenmesi ile tespit edilecek bedellerin tahsili ve abonelere verilecek hizmetlere ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam
MADDE 2- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanununun ilgili maddesine göre belirlenen görev alanı içerisinde, her türlü su kaynaklarından sağlanan içme, kullanma ve endüstri suyunun tüketicilere ulaştırılması ve kullanımdan sonra uzaklaştırılmasına ilişkin her türlü hizmet, bedel, pay, teminat ve yaptırımların tespiti ile bunların tahakkuk ve tahsiline ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3- (1) Bu Yönetmelik, 5393 sayılı Kanunun 14 ve 15. maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) Abone grubu: Aynı hizmet standardına tabi gerçek ve tüzel kişileri,
b) Abone: İdarece sunulan su/atıksu veya atıksu hizmetlerinden faydalanan ve/veya
faydalanacak gerçek veya tüzel kişiyi,
c) Altyapı: Planlanan veya mevcut atıksu kanal hatları, toplayıcı ve kuşaklama kolektörleri, mekanik ve biyolojik arıtma tesisleri, ara terfi, deşarj pompalan, deşarj hatları, içme suyu şebekeleri, isale hatları, arıtma tesisleri, su hazneleri, terfi merkezleri, baraj, regülâtör, yol, elektrik, doğal gaz, telefon v.b. tesislerden müteşekkil sistemleri,
ç) Atıksu: Evsel, endüstriyel, tarımsal ve diğer kullanımlar sonucu kirlenmiş veya özellikleri değişmiş suları
g) Atıksu kaynakları: Kullanım veya faaliyetleri neticesinde atıksu üreten her türlü yapı ve faaliyet yerlerini,
ğ) ÇTV (Çevre temizlik vergisi): 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Mükerrer 44'üncü maddesi çerçevesinde tahsil edilen vergiyi,
h) DKKR (Deşarj kalite kontrol ruhsatı): İdare tarafından düzenlenen, endüstriyel nitelikli atıksularla, havza içinde sanayi tesislerinde meydana gelen evsel vasıflı atıksuların kanalizasyon şebekesine bağlanma ve/veya alıcı ortama boşaltma şartlarını belirleyen belgeyi,
ı) Dönem ortalaması (tüketim averajı): Abonenin bir fatura dönemindeki tüketimi dikkate alınarak bulunan ortalama günlük sarfiyatı,
i) Endüstriyel atıksu: Evsel atıksular hariç, tüm sanayi tesisleri ile imalathanelerin, ticari işletmelerin, sanayi sitelerinin her türlü üretim, işlem ve prosesi sonucu kirlenmiş veya özelliklerini kaybetmiş suları,
j) Evsel atıksu: İnsanların günlük normal yaşam faaliyetlerindeki ihtiyaç ve kullanımları nedeniyle oluşan kirlenmiş veya özellikleri değişmiş suları,
k) Geçici kapama: Abonenin geçici bir süre için su kullanmayacağını beyan ederek suyunu kapattırmasını,
l) Genel ortalama: Aynı abonenin geçmiş dönemlere ait tüketimi veya geçmiş tüketimi yoksa yeni takılan sayacın tüketimi dikkate alınarak bulunan günlük ortalama sarfiyatı,
m) Grup abone: Aynı sayaçtan su alan, aynı abone grubuna dâhil, birden fazla bağımsız birimi,
n) Ham su abonesi: Arıtılmamış veya herhangi bir işleme tabi tutulmamış suyu almak için İdareyle sözleşme yapan aboneyi,
o) İdare: Kdz.Ereğli Belediyesi Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğü
ö) Özel hizmet bedelleri: 5393 Sayılı Kanunun ilgili maddeleri gereği şahıs, kurum ve kuruluşlar için yapılan özel hizmetler sebebiyle kanun ve yönetmelik hükümlerine göre alınan bedelleri,
p) İş emri: İdarenin ilgili birimlerine gönderilmek üzere düzenlenen ve hangi işin yapılacağını belirten talimatı,
r) Kaçaksu kullanımı: İdarenin tasarrufundaki yeraltı veya yerüstü su kaynaklarından, tesislerinden, su taşıyan boru hatlarından ve şube yolundan İdareden izin almadan sayaçsız olarak ya da sayacı işletmeyecek her hangi bir şekilde su alma işini,
s) Su ve kanalizasyon durum belgesi: 5393 Saylı Belediye Kanunun ilgili maddelerinde bahsi geçen, inşaat yapılacak parselin cephesi bulunan yol veya yollardaki su ve kanalizasyon durumu ile ilgili bilgilerle donatılmış yazılı belgeyi,
ş) Kanalizasyon şebekesi: Atıksuları toplamaya, uzaklaştırmaya ve arıtma tesislerine iletmeye yarayan tesis ve sanat yapılarından meydana gelen birbirleriyle bağlantılı muhtelif çap ve kesitlerdeki hatları,
t) Kapatma/Açma: Kanun, yönetmelik ve sözleşmeye aykırılık, tahliye veya abonenin isteği üzerine suyun kapatılmasını; kapatmayı gerektiren fiili veya hukuki durumun ortadan kalkması halinde suyun açılmasını,
u) Kapatma aparatı: Su kapatma işlemine yarayan aleti,
ü) Kesin hesap (Hesap kesme) faturası: Abonenin, mukavelesini iptal ettirirken hesabının tasfiyesi için alınan ve kesin hesabın nasıl yapıldığını gösteren faturayı,
v) Kolon: Her müstakil birime ayrı su dağılımının yapıldığı bina içinde yer alan ana boruyu,
y) Kontrol bacası (Fenni baca): Atıksu deşarjlarını kontrol amacıyla numune almak, ölçüm yapmak, atıksu akımını izlemek için içine girebilir, projesi İdarece belirlenecek bacaları,
z) Mansap (alıcı ortam): Atıksuların deşarj edildiği veya dolaylı olarak karıştığı göl, akarsu, kıyı ve deniz suları ile yeraltı suları gibi yakın veya uzak çevreyi,
aa) Parsel bacası: Bağlantı kanallarının başlangıç noktasında İdarece tespit edilecek özel tiplere uygun olarak inşa edilecek bacaları,
bb) Pompaj şartı: Kot farkından dolayı bağlantı kanalı cazibeyle akışa uygun olmayan binalarda, atık suların parsel bacasına pompa ile aktarılmasını,
cc) Priz veya ana musluk: Şube yolunun ana şebekeye bağlandığı noktayı,
çç) Sayaç: Abonenin kullandığı suyu ölçmeye yarayan ölçü aletini,
dd) Su Şebekesi: Şehir içme suyu dağıtımını yapan değişik tür ve çaplarda borulardan oluşan altyapı tesislerini,
ee) Su Şube yolu: Su şebeke hattından sayacın çıkışındaki bağlantı rekoruna kadar uzanan kısmı,
ff) Tarife: Satış, hizmet, teminat ve yaptırımların parasal değerle belirlenmesini,
gg) Usulsüz su kullanımı: Abonenin sayaçtan geçirerek sözleşmeye aykırı biçimde su kullanması, kullandırması veya abone olmaksızın sayaçlı su kullanımını,
hh) Yönerge: Bu yönetmelik kapsamında hazırlanan Kdz Ereğli Belediyesi Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğü Abone Hizmetleri Uygulama Yönergesini ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Tarife Tespit Esasları, Tarife Çeşitleri, Abone Türleri
Tarife tespit esasları
MADDE 5- (1) Tarifelerin tespitinde aşağıda belirtilen esaslara uyulur:
a) Tarifenin belirlenmesinde, üretilen ve kayıplar düşüldükten sonra tüketileceği
öngörülen ölçülebilir su satış miktarı ana unsur olarak esas alınır.
b) Toplam sistem maliyetleri tarifelere yansıtılır.
c) Atıksu tarifesi; atıkların oluşturduğu veya oluşturması muhtemel çevresel kirlenme ve bozulmayı önlemek, sınırlandırmak, gidermek ve çevrenin iyileştirilmesini sağlamak için yapılan ve/veya yapılacak tüm yatırımların ve harcamaların kirletenler veya bozulmaya neden olanlar tarafından karşılanacağı şeklinde tanımlanan "kirleten öder" ilkesine göre belirlenir.
Tarife ve bedel çeşitleri
MADDE 6- (I) Bu Yönetmeliğin konusu olan tarife ve bedeller, su satış tarifesi, atıksu tarifesi, hizmet bedelleri, teminat bedelleri ve yaptırım bedelleri olmak üzere beş grupta toplanır.
Abone türleri
MADDE 7- (1) Abone türleri aşağıda belirtilmiştir:
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Abone Grupları ve Tarife Uygulaması
Abone grupları
MADDE 8- (1) Uygulanacak tarifeler itibariyle abone grupları aşağıda belirtilmiştir.
a) Konut aboneleri:
1) Barınma gayesi ile oturulan yerlerde içme ve kullanma amaçlı su tüketen ve/veya
atıksu üreten,
2) Ortak mahallerin temizliği ile çevre sulaması için su kullanan,
3) İlgili mevzuatına göre konut tarifesi uygulanması gereken, abonelerdir.
b) İşyeri aboneleri:
Gelir sağlamak gayesi ile sürekli veya geçici olarak her çeşit meslek sanat faaliyeti ve zanaatın icra edildiği yerlerle diğer ticari hizmet üretilen tüm yerlerde su tüketen ve/veya atıksu üreten abonelerdir.
c) İnşaat/Şantiye aboneleri:
Yapı ruhsatı belgesine istinaden bina, ihata duvarı ve benzeri inşaatlar ile her türlü maden arama, çeşitli amaçlarla kazı yapma ve bunun gibi sebeplerle gerçek ya da tüzel kişilerin bu etkinliklerini sürdürmek için veya bu etkinliklerini sürdürmeyi sağlayacak kalıcı tesislerin yapılmasına imkân tanımak için kurdukları, faaliyetlerinin ve kalıcı tesislerinin tamamlanmasıyla varlığı sona erecek olan tesislerde su tüketen ve/veya atıksu üreten abonelerdir.
ç) Resmi aboneler:
Genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerinin hizmetlerini ifa ettikleri yerlerde su tüketen ve/veya atıksu üreten abonelerdir.
d) Atıksu aboneleri:
e) Geçici aboneler
f) Kamu yararına faaliyet gösteren aboneler:
1) Bakanlar Kurulu kararı ile kamu yararına faaliyet gösterdiği kabul edilen hayır dernek ve vakıfları, hayır kurumları ile bunların bina ve tesisleri,
4) Herhangi bir ticari faaliyetin yürütülmediği muhtarlık hizmet binaları,
5) Amatör Spor Kulüplerine ait abonelikler ve bunlara bağlı ticari amaçla işletilmeyen
lokal ve tesisleri,
6) Siyasi parti ve şubelerinin hizmet binaları.
7) Sanat ve bilim eserlerinin veya sanat veya bilime yarayan nesnelerin saklandığı,
halka gösterilmek üzere sergilendiği yerler ile kültür ve kültürün gelişimine hizmet etmek
amacıyla kurulmuş, konferans, opera, tiyatro, sergi ve benzeri etkinliklerin yapıldığı yerler,
(2) İdare, ihtiyaç durumuna göre yeni abone grupları belirleyebilir.(Geri dönüşüm suyu abonesi, ham su abonesi, ibadethane, halk çeşmesi, mezarlık çeşmesi, bedelsiz işletilen umumi wc'ler vb. gibi)
g) Özel sağlık kuruluşları ve poliklinikler
1) Genel yönetim kapsamında kamu idarelerine tabi olmayıp sağlık hizmeti veren kuruluşlardır.
h) Toplu Su Satışı Aboneleri:
Karadeniz Ereğli Belediyesinin hizmet sınırları dışında kalan mülki birimlere, dağıtımı kendi şebekeleri ile yapılmak üzere belirli noktalardan yapılan satışlardır.
ı) Organize Sanayi Bölgesi Aboneleri:
Karadeniz Ereğli Belediyesinin Topçalı Mahallesinde bulunan içme suyu hattı branşmanından su alınarak Zonguldak Ereğli Organize Sanayi Bölgesi tarafından uygun kotta yapılacak su terfi istasyonuna iletilmesi ve akabinde ilgili tesislere suyun ücreti mukabilinde verilmesidir.
i)Eğitim Kurumları Aboneleri:
Genel yönetim kapsamında kamu idarelerine tabi olan tüm eğitim kurumlarıdır. (Özel eğitim kurumları kapsam dışındadır)
Tarife uygulamasına ve diğer uygulamalara ilişkin hususlar
MADDE 9- (1) Kuraklık, tabii afet veya başka bir sebeple kente verilen günlük su miktarında düşme olması durumunda, İdare su tasarrufunu sağlamak ve su temininde önceliği konut abonelerine vermek amacı ile bazı abonelere su satışını geçici olarak durdurabilir.
(6) Bir indirimden istifade eden abone ikinci bir indirimden istifade edemez.
(7) İşyeri, Sanayi ve Şantiye grubu abonelerine uygulanan su satış tarifesi konutlara
göre daha yüksek düzeyde tespit edilebilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Su, Atıksu, Kaynak Suyu ve Ham Su Satış Tarifesi
Su satışı ve atıksu tarifesi
MADDE 10- (1) Su satışı ve atıksu tarifesi aşağıdaki unsurlar dikkate alınarak tespit
edilir:
a) Yönetim ve işletme giderleri: Enerji ve malzeme giderleri, personel giderleri, çeşitli masraflar ile su isale ve dağıtım giderlerinden oluşur.
4) Su isale ve dağıtım giderleri: Gerektiğinde su şebekesi bulunmayan yörelere
tankerlerle yapılan taşıma harcamaları ile su isalesi ve tevziine ilişkin yapılan giderlerdir.
5) Amortismanlar: Sabit bir kıymet olan tesislerin, dayanıklı taşınırların ve
demirbaşların ekonomik ömürlerinin sonunda yenilenebilmeleri için mevzuat gereği ayrılması
zorunlu olan ve miktarı yasa ve yetkili makamlarca belirlenen tutardır. Yapılacak yatırımlarla
ilgili kredilerin yıllık anapara ve faiz miktarı amortismanlarla karşılanamadığı takdirde,
aradaki fark bir masraf kalemi olarak dikkate alınır.
Ham su tarifesi
MADDE 11- (1) Herhangi bir işleme tabi tutulmamış sular ile atıksu arıtma tesislerinden elde edilen geri dönüşüm sularının m3 satış fiyatı 10'uncu maddedeki esaslar dikkate alınarak tespit edilir.
Atıksu tarifesi
MADDE 12- (1) İdarenin şehir şebeke suyu hizmetlerinden yararlanmayıp kuyu, kaptaj, deniz, havuz ve benzeri yerlerden tankerle veya diğer yollarla yeraltı ve yüzeysel suları temin ederek su kullanan ve kanalizasyon şebekesinden yararlanan gerçek ve tüzel kişiler atıksu bedeli ödemekle yükümlüdürler.
(3) İdarece belirlenen kanal deşarj limitlerini sağlayacak şekilde atıksu arıtma tesisi kuran ve işleten organize sanayi bölgelerinden atıksu bedeli alınmaz.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Hizmet ve Teminatlar Tarifesi
Vidanjör hizmet bedeli
MADDE 13- (1) Vidanjörün bir seferlik çekim hizmet bedeli; Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Genel Fiyat Analizleri kitabındaki verilere göre vidanjör satın alma bedelinin aşınma payı saat emsali (0,000171) ile çarpılmak suretiyle bulunacak bir saatlik aşınma payı ücretine, yakıt gideri, şoför, şoför yardımcısı ve vasıfsız işçinin birer saatlik çalışma ücreti eklenerek bulunacak miktara, % 10'dan aşağı olmayacak bir kâr ilave edilerek, vidanjörün bir saatlik ücreti tespit edilir. Bir saat içinde iki seferlik çekim yapılacağı kabul edilerek bir seferlik çekim için yarım saatlik ücret tahakkuk ettirilerek hesaplanır.
(2) Fosseptiği olan aboneden, su veya atıksu abonesi olarak atıksu bedeli alınıyorsa, vidanjör hizmeti için ayrıca bedel alınmaz.
Kanal temizleme hizmet bedeli
MADDE 14- (1) Bağlantı kanalları herhangi bir sebeple tıkanan abonelerin kanalı "kanal temizleme aracı" ile açılır. Kanalizasyon şebeke hattı ile binaya ait parsel bacasına ve bina arasındaki atıksu hattında meydana gelen tıkanmalara yapılan müdahaleler karşılığında sonradan da alınmak üzere 13'üncü maddedeki usule göre hesaplanan kanal temizleme hizmet bedeli alınır.
İş makinesi veya teknik araç kira bedeli
MADDE 15- (1) İdarenin imkânları dâhilinde ve talep olması durumunda, kiralayacağı mevcut iş makinelerinin saatlik çalışma ücreti, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı fiyat analizleriyle bulunacak kârsız ücrete % 50 kâr ilave edilmek suretiyle hesaplanır.
Su bağlantı ve şube yolu bedeli
MADDE 16- (1) ilk defa su alma talebinde bulunarak sözleşme yapacak tüm abone gruplarından bir defaya mahsus olmak üzere su bağlantı bedeli, şube yolu yapım bedeli tahsil edilir.
(2) Su bağlantı, şube yolu yapım bedelleri yapılacak şube yollan çapına ve mesafesine göre ait olduğu yılın malzeme ve işçilik fiyatları dikkate alınarak belirlenir.
Su sayacı kontrol talebi ve sayaç muayene ücreti
MADDE 17- (1) Abone tarafından su sayacının fazla tüketim yaptığı iddiası ile şikâyet başvurusunda bulunulması veya İdare tarafından yapılan tespitler neticesinde sayacın okunamaması, tüketimin şüpheli, sayacın müdahaleli olması hallerinde sayaç sökülerek yerine yenisi takılır. Sökülen sayaç atölye sorgusuna veya ölçüye tabi tutulur. Atölye sorgu ve ölçü işlemleri ile ilgili uygulamalar yönerge ile belirlenir.
(2) Doğru ölçüm yapmadığı iddiasıyla şikâyet eden abonenin su sayacı muayene edilir, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Ölçü ve Ayarlar Müdürlüğünce veya akredite edilmiş laboratuarlarca yapılan muayene sonucu sayacın doğru çalıştığı tespit edilirse, belirlenen tarifesine göre sayaç sökme-takma bedeli, muayene bedeli ve sökülen sayacın yeniden kullanılamaz durumda olduğuna ilişkin bir tutanağın bulunması halinde bedeli aboneden alınır.
Sayaç sökme-takma bedeli
MADDE 18- (1) İdarece, aboneye ait sayaçların ihmal, dikkatsizlik ve dış etkiler nedeniyle patlaması veya kullanılamaz şekilde hurdaya ayrılması, ekonomik ömrü dolmuş sayaçların sökülmesi sonucunda sayaçları değiştirilen abonelerden, muayene talebiyle veya istek üzerine sayacı sökülen veya takılan abonelerden her yıl Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından Resmi Gazetede yayımlanan "Su, Elektrik ve Doğalgaz Sayaçlarının Tamir ve Ayar Ücret Tarifesi Hakkında Tebliğ"de belirtilen sayaç sökme- takma ücreti alınır.
(2) Abonenin tahakkuk eden borcunu zamanında ödememesi nedeniyle sayacın sökülmesi halinde bu yönetmeliğin 21'nci maddesi hükmü uygulanır.
Güvence bedeli
MADDE 19- (1) İdare ile sözleşme imzalayan her aboneden kullanım yerinin değişmesi ve/veya abonelik sözleşmesinin sona ermesi veya sözleşmenin feshi halinde su ve atıksu tüketim bedelini ödememesi ihtimaline karşılık olarak, borcuna mahsup edilmek üzere güvence bedeli alınır.
(5)Genel Yönetim kapsamındaki kamu kuruluşlarından güvence bedeli alınmaz.
ALTINCI BÖLÜM
Yaptırımlar Tarifesi
Zamanında ödenmeyen borçlar
MADDE 20- (1) Aboneler, tahakkuk eden fatura bedellerini bildirimde belirtilen son ödeme gününe kadar ödemekle yükümlüdürler. Abonelikte kimse bulunmazsa abonelik adresine bildirim bırakılmakla aboneye bildirim yapılmış sayılır. Süresinde ödenmeyen fatura bedelleri, 6183 Sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 'inci maddesinde belirtilen oranda gecikme zammı ile birlikte yasal yollardan tahsil edilir. Bu husus abonelik sözleşmelerinde açıkça belirtilir.
(2) Borcunu ödemeyen abonelere aşağıdaki yaptırımlar uygulanır:
Su kapatma ve açma
MADDE 21- (1) Sözleşme, yönetmelik ve kanunlara aykırı davranışta bulunduğunun tespiti halinde abonenin suyu kullanıma kapatılır. Aykırılığın ortadan kalkması halinde, su kapatma-açma ücreti alınarak, abonenin suyu açılır. Abone veya aboneliğin suyu;
ç) Ana şebekeden kapatılmış ise, kapatma-açma ücreti olarak asgari ücretin 4 işçi/saat ücreti tutarı, alınır.
(2) Su kapatmaya gidildiği halde, abone suyunu kapattırmamış ise; kapatmak için
yerine gidildiğinden, birinci fıkranın a, b, c ve ç bentlerinde belirtilen esaslara göre
hesaplanan ücretin % 50'si alınır.
(3) Bu ücretlere ayrıca KDV ilave edilir.
Kaçak ve Usulsüz Su Kullanımı
MADDE 22- (1)Belediyeye ait içme suyu şebeke hattından kaçak su kullandığı tespit edilenlerden,
(2)Su sayacının mührünü bozmak, sayaçla oynamak, işarını düşürmek, saat kesiminden sonra aparatı kırmak ve sayacı ters bağlama tespit edilenlerden, Belediye Meclisinin belirlediği gelir tarifesine göre para cezası alınır.
(3)Abone olmadan su kullandıkları tespit edilenlerin tanınan süre içerisinde abone olmamaları ve abone olmamakta ısrar ederek su kullanımına devam etmeleri halinde su saatleri sökülüp, abone olana kadar hatları iptal edilecektir. Ayrıca abone olmama cezası olarak Belediye Meclisinin belirlediği gelir tarifesine göre para cezası alınır.
(4)Bozulduğu ve doğru ölçüm yapmadığı tespit edilen, ayrıca çok eski olduğu için bakım ve ayar yapılamayan sayaçların değiştirilmesi halinde bağlama ücreti alınır.
(5)Ayar müddeti dolup “ölçü-ayar ve kontrol teşkilatı “ talimatları gereğince ayara gönderilmesi bakım ve tamirlerinin yapılması mümkün olmayanların ise değişmesi için sayaçların sökülmesine mani olan abonelerden gelir tarifesine göre para cezası alınır.
(6)Belediyenin haberi olmadan su saatini sökmek, değiştirmek başka bir aboneye nakletmek ve bağlamak yasak olup, uymayanlara yürürlükteki bağlama ücreti uygulanır. Sökülen saati yok etmek ve yerine sayaç bağlamadan su kullanmak ise kaçak su cezası ile cezalandırılır.
İzinsiz kanal bağlantısı
MADDE 23- (1) İmar Planı yapılmış olan yerlerde; İdare tarafından onaylanmış atıksu bağlantı projesi olmaksızın kanalizasyon şebekesine bağlantı yapılamaz.
Tesislere zarar verilmesi
MADDE 24- (1) İdarenin taşınır ve taşınmaz malları ile su ve kanalizasyon tesislerine zarar verenler hakkında devlet malına karşı suç işleyenlere ilişkin hükümler uygulanarak, zararın giderilmesi için İdarece yapılan tüm harcamalar ilgiliden tahsil edilir.
(2) İdarenin ana isale hattı ile su şebekesine verilen zarar aynı zamanda su kaybına da yol açtığından, borunun çapına göre arıza giderilinceye kadar geçen sürede borudan akan kayıp su miktarı, idare tarafından uygulanan en yüksek su tarifesi üzerinden hesaplanarak zarar verenden ayrıca tahsil edilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Abonelik, Sayaç, Tahakkuk ve Tahsilâtla İlgili Esaslar
Abone olma koşulları ve uygulama esasları
MADDE 25- (1) Su kullanılan yerde suyu fiilen tüketen ve atıksu üreten gerçek veya tüzel kişilerin:
a) Su ve kanalizasyon hizmetlerinden faydalanmak için idareye başvurarak abone sözleşmesi yapmaları şarttır.
b) İdare tarafından başvurular incelenip, su ve kanal hizmetiyle ilgili abonelik tesis edilip edilemeyeceği yasal, idari ve teknik yönden incelenir. Yapılan inceleme sonunda bu hizmetlerin verilmesinde herhangi bir sakınca bulunmadığı tespit edilirse, başvuru sahibinden, yürürlükteki tarifesine göre, bu Yönetmelik uyarınca tahsili gereken bedeller tahsil edildikten sonra abonelik tesis edilir.
(4) Abone, abonelikten doğan haklarını başkasına devredemez.
(5) Abone, aboneliğin devamı koşuluyla, geçici bir süre için suyunun kesilmesini
isteyebilir. Bu talepte bulunan aboneler, sayacın üzerindeki son endekse kadar tahakkuk
edecek olan fatura bedelini ve kapatma-açma bedelini ödemek zorundadırlar
Sayaçlar
MADDE 26- (1) Abonelerin tükettiği su veya ürettiği atıksu miktarı, standartlara uygun sistem, çap ve tiplerde, ayarlı ve damgalı sayaçlarla ölçülür.
(2) Sayaçlar, İdare tarafından tespit edilen ve okunması kolay olan bir yere takılır.
(3)Su sayaçlarının, İdarenin belirleyeceği şekilde korunması abonelerin
yükümlülüğündedir. Gerektiğinde sayaçların muhafazası için yapılacak koruma kurulan, İdare
tarafından belirlenen standartlara uygun olarak, masrafları abone tarafından karşılanarak
yaptırılır.
(4)Abone tesisatına takılan sayacın bağlantı rakorlarına idare tarafından emniyet kilidi
takılır.
(5) Abone, su sayacının yerini veya çapını değiştirmek istediğinde İdareye müracaat
ederek izin almak zorundadır. İzin almadan sayaç yerini veya çapını değiştirenler hakkında,
bu yönetmeliğin 23 üncü maddesi hükümleri uyarınca işlem yapılır.
(6) Gerektiğinde idare, mevcut su sayacını, daha büyük/küçük çaplı sayaçla
değiştirebilir veya aboneden değiştirmesini isteyebilir.
(7) Birden fazla birimi olan binalarda, her bağımsız birime ayrı sayaç ile su verilmesi
esastır.
Tahakkuk ve tahsilât esasları
MADDE 27- (1) Abonelerin su ve atık su tüketimleri, aylık dönemler halinde tahakkuk ettirilir. Ancak, tahakkuk ve tahsilâtın hızlandırılması veya özel hallerde, tahakkuk dönemlerinde değişiklik yapmaya Belediye Meclisi yetkilidir.
(2) Su ve atıksu bedeli, bu Yönetmelik ve Belediye Meclisi kararıyla belirlenen diğer yasal alacaklarla birlikte, yürürlükteki tarifelere göre tahakkuk ve tahsil edilir.
Ödeme bildirimi
MADDE 28- (1) Su ve atıksu ödeme bildirimi, abonenin abonelik adresinde kendisine veya birlikte bulunduğu yakınına verilir. Abonelikte kimsenin bulunmaması halinde; abonenin bağımsız bölümüne, sayacın bulunduğu yere, aboneliğin işyeri olması halinde işyerine, yöneticisine veya posta kutusuna bırakılması, ayrıca, abonenin kabulü halinde elektronik posta adresine veya sitemde kayıtlı telefon numarasına SMS gönderilmesi ile doğrudan bildirim yapılmış sayılır. Bu bildirim tebligat yerine geçer.
Sayacın aboneden dolayı okunamaması
MADDE 29- (1) Abonenin binada bulunmaması, kapıyı açmaması, sayaç yerinin kilitli olması veya herhangi bir nedenle su sayacının okunamaması durumunda, abonenin önceki 6 aylık tüketimi kıyas alınarak, bir sonraki dönem tüketiminden mahsup edilmek üzere tahakkuk yapılır ve bu şekilde tahakkuk yapılan aboneye su sayacının endeksini okuyup idareye iletmesi için bildirimde bulunulur. Bu şekilde peş peşe dört defa kıyasen tahakkuk yapılabilir, beşinci tahakkuk döneminde de endeks tespit edilememiş ise, abonenin suyu ana vanadan kesilebilir.
Geçici olarak su kullanılmaması
MADDE 30- (1) Abone geçici olarak su kullanmayacağını yazılı olarak bildirmiş ise, suyu kullanıma kapatılır ve kesme endeksine göre tahakkuk yapılarak bedeli tahsil edilir. Yeniden su kullanma müracaatında bulunduğunda kapatma/açma ücreti tahsil edilerek suyu açılır.
Sayacın tüketimi kaydetmemesi
MADDE 31 - (1) Sayacı durmuş veya işlememiş abonelerden, abone grubuna göre, varsa abonenin bir önceki yılın aynı dönemlerine ait tüketimi, aksi halde sökülen sayacın doğru tüketimi gösterdiği kabul edilen son altı dönem tüketim ortalaması baz alınarak tahakkuk ve tahsilat yapılır.
Sayacın tüketimi doğru kaydetmemesi
MADDE 32- (1) Abonenin, su sayacının tüketimi doğru ölçüp ölçmediğinin kontrol edilmesini istemesi halinde, ilgili Bakanlık teşkilatınca düzenlenen sayaç muayene raporuna göre;
(2) İdare, su sayacının tüketimi doğru ölçüp ölçmediğinin ilgili Bakanlık teşkilatından
muayene edilmesini istemesi halinde, muayene sonucunda düzenlenen belgeye göre birinci
fıkra hükümlerine göre tahakkuk ve tahsilat işlemi yapılır.
(3) Tahakkuka esas süre konusunda, 31 inci maddenin üçüncü fıkrası hükmü uygulanır.
İnşaatlarda kullanılan suyun ölçümü ve hesap kesme
MADDE 33 - (1) İnşaat halindeki binalara yapı kullanma izin belgesi alınıp sözleşme yapılmasına kadar veya bu Yönetmeliğin 8'inci maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi gereği geçici sözleşme yapılmasına kadar şantiye tarifesi uygulanır. İnşaatı biten yapılarda inşaat hesabı sayaç raporuna göre kesilir.
Tahakkuklarda yapılması gereken düzeltme sebepleri
MADDE 34- (1) Abonelik tesis edilip edilmediğine bakılmaksızın kendilerine veya adreslerine yapılan ödeme bildirimlerine ilgililerin itirazı veya İdarece re'sen aşağıda belirtilen hususların tespiti halinde;
a)İdare elemanlarınca veya abone tarafından su sayaçlarının hatalı okunması,
b)İlgili Bakanlık teşkilatınca düzenlenen sayaç muayene raporunda, tüketim
göstergesine itibar edilemeyeceğinin belirtilmesi,
c)Su sayaçlarının sökülmesi ve takılması esnasında, endekslerin hatalı tespit edilmesi,
ç) Su sayacının durduğu kanaatine varılması, okunamaması, kaçak veya usulsüz su
kullanıldığının tespit edilmesi, şebeke dışında başka bir kaynaktan su temin edildiğinin anlaşılması ve benzeri nedenlerle kıyas usulüyle tahakkuk yapılması,
f ) 0 Kademeli tarife uygulaması gerektirmesi,
g)Abone türünün değişmesi veya kayıtlara hatalı girilmesi,
ğ) Bilgisayar kayıtlarına bilgilerin hatalı girilmesi,
Alacakların tahsili
MADDE 35- (1) Tahsilat; İdareye ait vezneler, internet, İdare tarafından yetki verilen resmi ve özel kuruluşlar aracılığı ile yapılır.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Su ve kanalizasyon durum belgesi
MADDE 36- (1) Yapı için belediyeden ruhsat isteyen gerçek ve tüzel kişiler daha önce; İdareden altyapı tesisleriyle uygunluk bakımından su ve kanalizasyon durumu hakkında belge almak zorundadır. İdare, o yerdeki su ve kanalizasyon şebekesine göre su ve kanalizasyon durum belgesi verir. Yapıların durum belgesi alınmadan veya tesisatın durum belgesine aykırı olarak yapılması hallerinde, imar mevzuatının ruhsatsız yapılar hakkındaki hükümleri uygulanır. İmar planlarının hazırlık safhasında alt yapı tesisleriyle uyum yönünden İdarenin görüşünü almak şarttır.
Taşınmazların atıksu kanalına ve/veya içme suyu şebekesine bağlanması
MADDE 37- (1) Kanalizasyon şebekesi bulunan cadde ve sokaklardaki her taşınmazın kanalizasyona bağlanması zorunludur. Bu bağlantılar, bedeli taşınmazın sahibinden alınmak suretiyle İdare tarafından yapılır veya projesine uygun olarak yaptırılır.
KDZ EREĞLİ BELEDİYE BAŞKANLIĞI SU VE KANALİZASYON İŞLERİ MÜDÜRLÜĞÜ
HİZMET STANDARTLARI TABLOSU
SIRA NO |
HİZMETİN ADI |
BAŞVURUDA İSTENEN BELGELER |
HİZMETİN TAMAMLANMA SÜRESİ ( EN GEÇ ) |
1 |
YENİ SU ABONELİĞİ |
1- NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ 2- TAPU FOTOKOPİSİ 3- İSKAN FOTOKOPİSİ 4- DEPREM SİGORTASI ( DASK ) FOTOKOPİSİ 5- KİRACI İSE KİRA SÖZLEŞMESİNİN FOTOKOPİSİ 6- ABONELİK ÜCRETİ |
20 DAKİKA |
2 |
SU ABONELİĞİ ADINA AÇMA İŞLEMİ ( EV SAHİBİ VEYA KİRACI ) |
1- NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ 2- İKAMETGAH 3- İKAMETGAH YOKSA KİRA SÖZLEŞMESİ FOTOKOPİSİ 4- SU ABONE NUMARASI 5- DEPREM SİGORTASI ( DASK ) FOTOKOPİSİ 6- KİRACI İSE DEPOZİTO BEDELİ |
10 DAKİKA |
3 |
SU ABONELİĞİ KAPATMA |
1- NÜFUS CÜZDANI FOTOKOPİSİ 2- SU SAYACI SON ENDEKS 3- KİRACI İSE GEÇİCİ TEMİNAT ( DEPOZİTO ) MAKBUZU |
10 DAKİKA |
4 |
YÜKSEK TÜKETİM İTİRAZLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ |
1- SU SAYACI SON ENDEKS 2- İTİRAZ DİLEKÇESİ 3- ÜCRET ÖDEME MAKBUZU |
10 DAKİKA |
5 |
ARIZALI SU SAYAÇLARININ DEĞİŞİMİ |
1- BAŞVURU DİLEKÇESİ ( TC NUMARASI VE ABONE NUMARASI YAZILACAK ) 2- USTALIK ÜCRETİ |
BAŞVURUDAN 1 GÜN SONRA |
6 |
SÖKÜLEN SAYACIN TAKILMASI BAŞVURUSU ( BORÇTAN , İSİMSİZ ABONE VB.) |
1- BORÇLARIN ÖDENMESİ VEYA TAKSİTLENDİRİLMESİ 2- İSİMSİZ İSE ABONE OLUNMASI 3- SÖKME TAKMA BEDELİNİN ÖDENMESİ |
2 SAAT |
7 |
SU ARIZA YAPIMI ( YER TESPİTİ, GÜNLÜK EKİP PROGRAMINA DAHİL EDİLMESİ ) |
1- BAŞVURU DİLEKÇESİ ( 185 ARIZA HATTI, ELEKTRONİK VE YAZILI ) |
1 SAAT |
8 |
İÇME VE KULLANMA SUYU HATTI ÇEKİLMESİ VE YENİLENMESİ ( İMAR YOLU AÇIK CADDE VE SOKAKLAR ) TALEBİ |
1- BAŞVURU DİLEKÇESİ ( 185 ARIZA HATTI, ELEKTRONİK VE YAZILI ) 2- ABONE ALMAYA MÜSAİT RUHSAT VE EKLERİ |
2 AY |
9 |
KANAL AÇMA ARACI / VİDANJÖR HİZMETİ ( ANA HAT ) |
1- BAŞVURU DİLEKÇESİ ( 185 ARIZA HATTI, ELEKTRONİK VE YAZILI ) |
5 SAAT |
10 |
KANAL AÇMA VE TEMİZLEME ARACI / VİDANJÖR HİZMETİ ( VATANDAŞ ) |
1- BAŞVURU DİLEKÇESİ ( 185 ARIZA HATTI, ELEKTRONİK VE YAZILI ) 2- VİDANJÖR HİZMET BEDELİ |
5 SAAT |
11 |
KANAL ARIZA YAPIMI TALEBİ ( YER TESPİTİ, GÜNLÜK EKİP PROGRAMINA DAHİL EDİLMESİ ) |
1- BAŞVURU DİLEKÇESİ ( 185 ARIZA HATTI, ELEKTRONİK VE YAZILI ) |
1 GÜN |
12 |
YAĞMURSUYU IZGARA VE RÖGAR KAPAĞI TALEBİ |
1- BAŞVURU DİLEKÇESİ ( 185 ARIZA HATTI, ELEKTRONİK VE YAZILI ) |
1 GÜN |
Su Aboneliği Esnasında Gerekli Belgeler
1) Dilekçe (Başvuru Sırasında Hazırlanmaktadır)
2) Zorunlu Deprem Sigortası (Dask)
3) T.C. Kimlik Numarası Olan Belge (Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi Veya Pasaport)
4) Tapu Senedi
a) Binanın Yapım Tarihi 31.12.2021 Tarihi Öncesi İse; 31.12.2021 Öncesine Ait Doğalgaz, Telefon, Elektrik Sözleşmelerinden Herhangi Bir Tanesi Veya İlgili Belediyesinden Alınan Ve Bilgilerin Doğruluğu Belediyesince Onaylanmış Emlak Vergisi Beyannamesinin Tasdikli, İmzalı Sureti.
b) Binanın Yapım Tarihi 31.12.2021 – 01.07.2022 Tarihleri Arasında İse; Yapı Ruhsatı Veya Yapıt Kayıt Belgesi
c) Binanın Yapım Tarihi 01.07.2022 'Den Sonra İse ; Yapı İskan Belgesi
1) Yapı Ruhsatı Fotokopisi
2) Kimlik Belgesi (Nüfus Cüzdanı Veya Ehliyet)
3) Şirket İse İmza Sirküsü Fotokopisi
4)Arsanın Tapu Fotokopisi
5)Kat karşılığı yapılan sözleşme Fotokopisi
1) Dilekçe (Başvuru Sırasında Hazırlanmaktadır)
2) Abone No ( Eski Su İhbarnamelerinden Öğrenilebilir.)
3) Tapu Veya Kira Kontratı
4) Zorunlu Deprem Sigortası (Dask)
5) Sayaca Ait Eski Bir Fatura Ve Sayacın Güncel Fotoğrafı (Sayacın Seri Nosu Ve M3 Endeksi Okunabilecek Şekilde)
6) T.C. Kimlik Numarası Olan Belge (Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi Veya Pasaport)
1) Kimlik Belgesi (Nüfus Cüzdanı Veya Ehliyet)
2) Abone No (Eski Faturalardan Öğrenilebilir)
3) Zorunlu Deprem Sigortası Fotokopisi
4) Kira Kontrat Fotokopisi (Kiracı İse)
5) Vergi Levhası Fotokopisi
6) İmza Sirküleri(Anonim Şirketler), Yetki Belgesi Ve Kaşe
7) Anonim Ve Limited Şirketler İçin İmza Sirküsü Ve Ticaret Sicil Gazetesi Fotokopisi Dilekçe (Başvuru Sırasında Hazırlanmaktadır)
8) Sayaca Ait Eski Bir Fatura Veya Sayacın Güncel Fotoğrafı (Sayacın Seri Nosu Ve M3 Endeksi Okunabilecek Şekilde)
Not: Tamamen İşyeri Olan Yerler (Plazalar, Osb, İşhanı) İçin Dask Gerekli Değildir.
1) Karar Defterinin Ön Yüz Fotokopisi
2) Karar Defterine Alınan Karar Sayfasının Fotokopisi
3) Yöneticinin Kimlik Belgesi (Nüfus Cüzdanı Veya Ehliyet)
4) Yönetici Kaşesi
Su Aboneliği Bulunan Bir Konut Veya İş Yerindeki Aboneliği Taşınma Vb. Sebeplerle Kapatılması İşlemidir. Bu İşlemin Ardından Abonelik Sahibine Güncel Fiyat Üzerinden Teminat Bedeli İade Edilir.
Gerekli Belgeler:
a) T.C. Kimlik Numarası Olan Belge (Nüfus Cüzdanı, Sürücü Belgesi Veya Pasaport)
b) Aboneliği Ait Sayacın Güncel Fotoğrafı (Sayacın Seri Nosu Ve M3 Endeksi Okunabilecek Şekilde)
***Başvuru esnasında yukarıda belirtilen belgelerin dışında belge istenilmesi veya başvuru eksiksiz belge ile yapıldığı halde, hizmetin belirtilen sürede tamamlanmaması durumunda ilk müracaat yerine ya da ikinci müracaat yerine başvurunuz.
İlk Müracaat Yeri: |
Kdz Ereğli Belediyesi Su ve Kanalizasyon İşleri Müdürlüğü |
İlk Müracaat Yeri: |
Kdz Ereğli Belediye Başkan Yardımcılığı |
|
İsim: |
Deniz KOCA |
İsim: |
Oğuz CÖMERT |
|
Ünvan: |
Su ve Kanal.İşl.Müdürü |
Ünvan: |
Belediye Başkan Yardımcısı |
|
Adres: |
Murtaza Mahallesi Hasan ARSLAN Sokak No:39 Kdz Ereğli / ZONGULDAK |
Adres: |
Murtaza Mahallesi Hasan ARSLAN Sokak No:39 Kdz Ereğli / ZONGULDAK |
|
Tel: |
0 372 333 11 34 - 35 |
Tel: |
0 372 333 11 57 |
|
Fax: |
0 372 323 62 11 |
Fax: |
0 372 323 28 49 |
|
e-posta : |
e-posta : |